Nieuws

AGF Detail wordt VEG

Nieuws

AGF Detail wordt VEG.

18 april 2017
AGF Detail wordt VEG.

De Nederlandse consumptie van AGF is 7,3 miljard euro groot. Dagelijks doen 7,7 miljoen huishoudens vers boodschappen. Het gaat om veel en omvangrijk. Tegelijkertijd verandert er veel. Inherent is de groter wordende uitdaging voor de vers-professional.  Welk platform sluit aan bij deze vraagstukken uit de AGF wereld? VEG.! VEG. is een nieuw en uniek platform voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten.  Een nieuw initiatief dat verder gaat dan alleen het presenteren van producten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal. VEG. biedt een plezierige mix van demonstraties, workshops en mini seminars, zowel op de beursvloer als op de stands van de deelnemende bedrijven. VEG. is het laten zien, beleven, vertellen, proeven en voelen van passie voor het versproduct. Sleutelwoorden zijn hierbij:  Lef, Vers en Trots. Inspireren en netwerken in de wereld van AGF. De eerste editie van VEG. vindt plaats op 20 en 21 juni 2018 in de RDM Onderzeebootloods.

 

GROENTE- EN FRUITHELD
VEG. staat voor durven vernieuwen, eigentijds zijn en keuzes maken. Niet alleen voor de massa gaan, maar geloven in je eigen koers en het verschil maken, dat is dé Groente-en Fruitheld. VEG. staat dan ook niet voor niets voor Vak Event Groente-en Fruithelden. Groente- en fruithelden in de breedste zin van het woord. Van groente- en fruitspecialist tot foodblogger en van chefkok tot versverwerkers. VEG. is een ontmoetingsplaats door en voor de gehele AGF-sector. VEG. is met haar concept spraakmakend! Minstens net zo spraakmakend is de locatie: de RDM Onderzeebootloods. Een pure en rauwe locatie met uitzicht op de Rotterdamse haven. 

 

LEF
Het verslandschap verandert en de branche staat voor een aantal grote uitdagingen: De online versmarkt groeit, er ontstaan steeds meer innovatieve combinaties tussen retail en horeca en het zogenaamde 'Blurring’. De grenzen tussen branches vervagen. VEG. laat zien welke kansen deze ontwikkelingen aan de vers-professional biedt. VEG. zet het verse product - aardappelen, groenten en fruit- vol in de schijnwerpers: product leadership. VEG. is een bruisende bron voor het vakpubliek.  

 

VERHAAL
VEG. wordt georganiseerd door Rotterdam Ahoy in samenwerking met founding partners, category leaders. Het enthousiasme is groot! VEG. richt zich op het gespecialiseerde kanaal en kent drie kerndoelgroepen: de groentespeciaalzaak, de foodservice en de influencers (waaronder vloggers, bloggers en diëtisten).

VEG. is gratis toegankelijk voor professionals uit de versbranche. Voor meer informatie over VEG. gaat u naar www.veg-event.nl